Monday, July 9, 2012

Suka Duka.

Assalamualaikum.

Bismillah wal hamdulillah :)

Tahun ini (di saat-saat akhir tahun 3) saya banyak mendapat berita jemputan walimah, kalau dulu memerhati walimah senior-senior, tetapi mulai tahun ini walimah ramai di kalangan kawan-kawan saya sendiri. yelah, kami semua dah dewasa, mungkin dah alam semua orang nak bina masjid. (;P)

Juga tumpang gembira dengan kelahiran bayi-bayi baru di Mansurah. Dan madam-madam yang bakal melahirkan little khalifah Ramadan ini. (memang ramai sungguh)

Alhamdulillah, berita gembira tumpang gembira :)

**************************************************

Tetapi tak lupa juga, dalam suka duka perjalanan tahun ini, beberapa orang sahabat diuji dengan kematian orang terdekat.

Allah Allah.

Lebih kurang dua minggu lepas, sahabat saya telah pulang ke Malaysia kerana ayahnya sakit, (tangguh exam dua paper), dan ditakdirkan Allah ayahnya meninggal beberapa hari setelah kepulangannya ke Malaysia.

Allah Allah.

terkejut kami, pernah terlintas "nasib baik Haziqah sempat balik jumpa ayah dia", padahal itu semua dah memang ketentuan Allah.

Pernah saya pm dengan Haziqah di fb, memberi kata-kata semangat apabila dia tahu ayahnya sakit. Allahu Allah. Kesian adik saya yang seorang ini, terus meluahkan perasaan, dia baru tahu ayahnya diserang penyakit dan sampai tahap kronik, cancer pancreas. Dalam sendu tangis beliau mengadu. Semoga tabah adikku.

Dan hari ini, 9 Julai 2012 seorang lagi sahabat batch saya, kematian ayah. Allah.
Diuji dalam keadaan kami akan menghadapi exam paper terakhir dalam masa dua hari lagi. Semoga tabah Farhan. (mane mungkin dia baca blog saya kan), papepun, doa kami mengiringi kalian yang hebat diuji Allah.

(dulu pernah dengar cerita orang lain je diuji macam ni)

Sahabat satu batch, dah rasa macam adikberadik. Seorang kene, yang lain pasti terasa.

Ujian Allah yang hebat untuk hamba-hambaNya yang hebat.

Semoga tabah!

Mohon dikurniakan kekuatan di atas segala ujian yang Allah beri. Ameen Ya Allah.

Setiap yang hidup pasti akan merasai mati.

Andaikata kami mati pada saat ini Ya Allah, maka matikanlah kami syahid di jalanMu,

Ameen ameen ameen.



No comments: